DIY: Bananen-choco-druiven-smoothie

Smoothies, ik houd ervan. Lekker vers fruit met wat melk of yoghurt. Heerlijk voor na het sporten, als ontbijt, of als tussendoortje. Vandaag ga ik jullie in een fotoverslagje laten zien hoe ik één van mijn favoriete recepten maak.

Wat je als eerste nodig hebt om een smoothie te maken is een blender, of een andere keukenmachine, die al het fruit tot een papje maakt. Ik gebruik een apparaat van Philips. Het is een handvat met daarin een motortje, waarop je een aantal opzetstukken kunt monteren. Zo is er een staafmixer, maar ook is er een beker met daarin een mesje. Dit laatste ga ik gebruiken voor om mijn smoothie te maken. Hieronder kun je het apparaat zien. Het is eigenlijk een soort blender, maar dan in het klein.


Verder hebben we natuurlijk ingredienten nodig om de smoothie te maken. Ik vind smoothies met banaan erin verwerkt heerlijk, daarom neem ik voor dit recept 1 banaan. Verder doe ik er vaak ook een klein bekertje chocolademelk bij (in mijn geval light). Dit is voor de smaak, maar ook om de structuur van de smoothie wat meer vloeibaar te maken. Als laatste neem ik een andere fruitsoort die we toevallig in huis hebben. Vandaag zijn dan een aantal blauwe druifjes. 


Oké, we hebben de ingredienten. Nu hoeven we alles alleen door elkaar te mixen tot een lekker drankje. Ik start altijd met het fruit en dit mix dit tot het een smooth papje is geworden. 



Schut er daarna het vloeibare deel bij. In mijn geval is dat de chocolademelk.


Hierna is het nog een kwestie van even mixen en het geheel in een glas dan wel beker overgieten. De hoeveelheid wat ik met dit recept maak is precies genoeg voor een groot glas.
Ik drink dit vaak als ik ben gaan hardlopen, of iets anders heb gedaan qua sporten. Ik maak dan meestal vooraf een smoothie en zet dit dan in de koelkast. Als je dan klaar bent met sporten heb je een heerlijke, verkoelende en gezonde smoothie op je staan wachten.


Nog een kleine tip... houd je, net als ik, niet van afwassen? Doe dan wat warm/heet water in de blender met een druppeltje afwasmiddel. Zet het apparaat nog even aan en het wast zichzelf. Nu hoef je het alleen nog even met warm water af te spoelen en daarna af te drogen. 

Hebben jullie nog recepten voor me die ik kan proberen?

*Disclaimer: Ik heb de foto's gemaakt met mijn telefoon. De kwaliteit is daardoor niet optimaal. Ik maak vaak in een opwel een aantal foto's om er later een artikel van te maken. Dit is daar een voorbeeld van.*

0 reacties:

Welkom

Heeee! Welkom op DailyLin. Dit is een blog waar iedere week drie artikelen online komen. Iedere dinsdag, donderdag en zondag kun je ze verwachten! Maar kom gerust eens vaker kijken, want zo nu en dan verschijnt er een extra artikel online.


Categorie

Follow Me

Labels

Persoonlijk (31) Tip (22) Beauty (18) Movie challenge (15) Actueel (13) Overig (13) Review (13) Book Challenge (9) Movie Corner (9) Shoplog (9) Nails (8) Youtube favorites (8) Tutorial (7) Nail art (6) DIY (4) Swatch (4) Phonographics (3) Tag (3) NOTD (2) Celebs (1) Gebeurtenis (1) Recept (1) Serie (1) Site (1) Spam je Blog (1)

Paviews