Movie Corner; update juni 2011


De maand juni is alweer twee weken achter de rug. En zoals belooft zou ik na iedere maand een update geven over de films die ik heb gekeken. Welke films raad ik aan? En welke films raad ik juist af. Vandaag is het tijd om eens terug te kijken naar de films die ik in juni heb gezien voor de Movie Challenge.

Juni was een redelijk goede maand qua films kijken betreft. In totaal heb ik 15 films gezien. De meeste vond ik leuk, spannend, interessant, dus kortom de moeite waard om te bekijken. Echter waren er ook een klein aantal films die in minder leuk vond. En er was zelfs een film die ik met moeite heb uitgekeken. Vandaag ga ik vertellen wat ik wel of juist niet aanraad om te bekijken.

De eerste film die ik in juni bekeek was 17 Again. Een film over een volwassen man die denkt dat hij een verkeerde keuze heeft gemaakt in zijn leven, en daarom zijn leven graag nog eens over wil doen. De film had een leuk verhaal, wel een klein beetje voorspelbaar, maar toch leuk geschreven. De film probeert tevens een levensles over te brengen op de kijker. Welke dat is zul je zelf moeten uitvinden door de film te kijken. Verder is er natuurlijk een groot pluspunt aan deze film. Een van de hoofdrollen wordt vertolkt door Zac Efron. Wie wil er nu niet naar een film kijken waar hij is speelt. I'm just saying! 

Een andere film die voorbij kwam in juni was The Jacket. Deze film was, hoe zal ik het zeggen, apart, maar zeker de moeite waard. Ik wil niet teveel over het plot zeggen, omdat de film een verrassing moet blijven als je hem wilt gaan bekijken. De film is een sci-fi/fantasy film. Je moet wel een klein beetje van dit soort films houden om de film leuk te vinden. Verder moet je deze film niet gaan kijken als je een film wilt zien waarbij je niet hoeft na te denken. Daar is de film net wat te ingewikkeld voor. Niet dat de film een heel erg moeilijk te begrijpen plot heeft, maar wel een verrassend plot met een aantal schakelmomenten waarin je moet blijven opletten. Het is een film die je tijdens het kijken stof tot nadenken geeft. Wanneer je niet blijft opletten tijdens het verhaal kun je af en toe de weg een beetje kwijt raken. Echter is het niet zo dat je het verhaal niet meer kunt oppakken daarna. Deze film is zeker de moeite waard als je van een beetje sci-fi films houdt met een beetje spanning erin. Ik vond hem in ieder geval zeker een aanrader.

De eerste film die ik niet zo goed vond was Traffic. Deze film heeft een aantal awards gewonnen, dus het beloofde veel goeds. Echter heb ik de film met moeite uit gezeten. Het verhaal gaat over drugshandel in Amerika. Er wordt vanuit verschillende personen een verhaal verteld. Meestal begrijp ik zulke films wel, maar deze film was redelijk vaag. Af en toe was ik de rode draad even kwijt, wat niet echt prettig is. Verder vind ik dat de film traag is. Er wordt lang stil gestaan bij sommige gebeurtenissen. En echte vorderingen in het verhaal zijn er naar mijn mening niet. Ik was blij toen de aftiteling in beeld verscheen. En ik moet zeggen dat ik dat niet snel heb wanneer ik een film kijk. Ik vind deze film dus logischerwijs ook geen aanrader.


Een tweede film die ik minder vond is Flashdance. Dit is een film waarin het draait om een danseres die graag aangenomen wil worden op een befaamde dansschool. De weg er naartoe heeft een aantal opstakels en verloopt dan ook niet helemaal volgens plan. Ik vond deze film, net als traffic, nogal traag verlopen. Het verhaal had in een halfuur verteld kunnen worden. Maar helaas vonden de makers van de film dat ze er iets meer tijd voor nodig hadden. De film heeft wel een aantal mooie dans-scènes, maar ze maken het trage verhaal niet helemaal goed. De muziek in de film is daarentegen wel weer leuk.

Hebben jullie een, of misschien wel meerdere, van deze films gezien? Zoja, wat vond je ervan? 

En natuurlijk vandaag ook weer de vraag aan jullie of er nog films zijn die je me aanraadt om te kijken? Vertel dit dan ook in de comments. Ik ben altijd opzoek naar nieuwe films om te zien. Ik moet er dit jaar tenslotte 150 in totaal gezien hebben...

0 reacties:

Welkom

Heeee! Welkom op DailyLin. Dit is een blog waar iedere week drie artikelen online komen. Iedere dinsdag, donderdag en zondag kun je ze verwachten! Maar kom gerust eens vaker kijken, want zo nu en dan verschijnt er een extra artikel online.


Categorie

Follow Me

Labels

Persoonlijk (31) Tip (22) Beauty (18) Movie challenge (15) Actueel (13) Overig (13) Review (13) Book Challenge (9) Movie Corner (9) Shoplog (9) Nails (8) Youtube favorites (8) Tutorial (7) Nail art (6) DIY (4) Swatch (4) Phonographics (3) Tag (3) NOTD (2) Celebs (1) Gebeurtenis (1) Recept (1) Serie (1) Site (1) Spam je Blog (1)

Paviews