Mijn manicure-routine

Nog geen jaar geleden besloot ik dat ik nagellak wilde gaan gebruiken. Ik beet voorheen altijd op mijn nagels. En ik was al een tijdje aan het proberen om er vanaf te komen. Echter lukte dit maar niet. Totdat ik nagellak ging gebruiken. Ik vond het zonde om mijn pasgelakte nagels te verpesten door er aan te komen. En tadaaa! Sindsdien ben ik van het nagelbijten af. Je kunt wel zeggen dat ik sindsdien ook nagellak-verslaafd ben. Ik heb bijna iedere week mijn nagels gelakt. En vaak geef ik dan twee keer per week mijn nagels een ander kleurtje. Niet per sé omdat ik chips heb, maar meer omdat ik van afwisseling houd. Vandaag vertel ik jullie mijn routine als het om het lakken van mijn nagels gaat. Kijken jullie mee?


Hierboven zie je welke producten ik gebruik. Ik houdt van budgetproof, dus ik heb ook alleen goedkope producten in mijn stash zitten. Je kunt zien dat ik fan ben van producten van HEMA. Ik vind vooral hun lakjes die je al basecoat kunt gebruiken erg fijn. Maar daarover zometeen meer.

Ik begin altijd met het weghalen van restjes nagellak die nog op mijn nagels zitten. Ik gebruik nagellak remover van HEMA. Deze bevat aceton, maar persoonlijk heb ik daar geen probleem mee. Aceton is natuurlijk niet goed voor je nagels, maar ik merk niet dat mijn nagels sterker zijn wanneer ik een remover zonder aceton gebruik. Daarbij vind ik dat de nagellak sneller verwijderd is met aceton dan zonder. Daarom ga ik gewoon voor nagellak remover met dit goedje erin.


Als alle restjes nagellak zijn verdwenen smeer ik mijn nagelriemen in met Cuticle Massage Cream van Sally Hansen. Deze cream ruikt heerlijk naar abrikozen en trekt snel in.  Ik heb dit potje gekocht bij Kruidvat voor slechts 1 euro. Toen ik het potje opende zag het er alleen niet helemaal goed uit. Het was vrij droog. Ik weet natuurlijk niet of dit de substantie was die het behoorde te hebben. Maar ik ging er vanuit dat het niet helemaal oké was. Ik heb het geheel wat zachter gemaakt door er handcrème aan toe te voegen. Nu is het tenminste goed smeerbaar. Mijn nagelriemen worden lekker zacht van deze cuticle massage creme en drogen minder snel uit wanneer ik veel met mijn handen in het water vertoef (bijvoorbeeld bij het poetsen of afwassen).


Vervolgens doe ik nog een laagje cuticle lemon oil van HEMA op mijn nagelriemen. Deze olie zorgt ervoor dat ik mijn nagelriemen beter kan terugduwen. Wat ik ook doe nadat ik deze olie heb aangebracht.


Hierna vijl ik mijn nagels een beetje bij. Ik knip mijn nagels nooit. Ten eerste omdat ik er slecht in ben, ik krijg geen mooi gevormde nagels als ik ze knip. En ten tweede omdat ik merk dat mijn nagels dan minder sterk zijn.

Als mijn nagels weer mooi op lengte zijn gebracht verwijder ik de restjes olie met wat nagellak remover. Hierdoor is de nagel ontvet en blijft de nagellak beter zitten. Nu begin het lakken van de nagels. Ik begin altijd met een basecoat. Ik heb een normale basecoat van HEMA, maar deze gebruik ik zelden. Meestal doe ik er een vitamine-lakje onder of een nailhardner. Dit laatste gebruik ik in 7 van de 10 gevallen. Ik merk dat wanneer ik dit vaak gebruik mijn nagels ook daadwerkelijk steviger worden. 


In principe kun je nu stoppen. Af en toe doe ik dat ook, omdat ik dan geen zin heb om verder te lakken, of omdat ik gewoon een keer "natuurlijke" nagels wil. Vandaag laat ik zien hoe ik verder ga als ik een kleur op mijn nagels wil.


Na de basecoat komt de eerste laag nagellak met een kleurtje. Ik gebruik nu 530 Up In The Air van Catrice. Catrice lakjes zijn trouwens bij uitstek mijn favoriete lakjes! Ze zijn lekker goedkoop en lakker heerlijk! I love them!! Zorg ervoor dat het eerste laagje vrij dun is. Hierdoor droogt de lak sneller en blijft de lak langer op zijn plek zitten.


Als ik alle tien de vingernagels heb gelakt ga ik verder met het aanbrengen van een tweede laagje nagellak. Bij de meeste lakjes is de nagellak nu mooi dekkend. Soms is het nodig om een derde laagje aan te brengen. Dit doe je dan gewoon meteen na het tweede laagje.

Om de lak te sealen gebruik ik een topcoat van HEMA. Ik ben op zich wel tevreden over deze lak. Maar erg snel droogt hij niet. Dus als iemand tips heeft voor een goede topcoat die razendsnel droogt, vertel het me!! Ik ben namelijk niet zo goed in het wachten tot de lak droog is... Om het proces iets sneller te laten verlopen gebruik ik dry drops van Essence. Deze druppels moeten ervoor zorgen dat je nagellak binnen 60 seconden helemaal droog is. Helaas is dit niet helemaal het geval. Maar ik merk wel dat het sneller droogt dan zonder deze wonderdruppeltjes. Je hebt op iedere nagel ongeveer twee druppeltjes nodig en met het pipetje kun je dit gemakkelijk doseren. 


Nu is het een kwestie van wachten tot de lak droog is. Wanneer dat zo is smeer ik mijn handen even in met een lekkere handcrème. En dan is mijn manicure volbracht.

Misschien kun je wat tips & tricks uit mijn routine halen. Ik ben erg benieuwd hoe jullie je nagels lakken. Heb je nog tips voor mij? Bijvoorbeeld voor een goede topcoat! Laat het me weten!!
Until next time, 
xoxo Linda

0 reacties:

Welkom

Heeee! Welkom op DailyLin. Dit is een blog waar iedere week drie artikelen online komen. Iedere dinsdag, donderdag en zondag kun je ze verwachten! Maar kom gerust eens vaker kijken, want zo nu en dan verschijnt er een extra artikel online.


Categorie

Follow Me

Labels

Persoonlijk (31) Tip (22) Beauty (18) Movie challenge (15) Actueel (13) Overig (13) Review (13) Book Challenge (9) Movie Corner (9) Shoplog (9) Nails (8) Youtube favorites (8) Tutorial (7) Nail art (6) DIY (4) Swatch (4) Phonographics (3) Tag (3) NOTD (2) Celebs (1) Gebeurtenis (1) Recept (1) Serie (1) Site (1) Spam je Blog (1)

Paviews