Movie Corner; Harry Potter and the Deadly Hollows (part 1)

Harry Potter, een geweldige reeks boeken die zijn verfilmd. Wie is er niet gek op? Nou, ik in ieder geval wel! Ik ga steevast naar iedere nieuwe film die ervan uit komt. En het liefste zo snel mogelijk na de première. Zo ook deze keer. Vorige week woensdag, 17 november, ging de film om 1 minuut over twaalf in veel bioscopen in première. Omdat ik dit toch iets te laat vond, ik had namelijk die ochtend een presentatie voor mijn studie, besloot ik die film niet te pakken. Ik wel wél die zelfde dag nog geweest, maar op een iets "normaler" tijdstip. Lees snel verder om te weten te komen hoe ik de film vond!

Harry Potter, de jongen met het litteken, de chosen-one.. Wie kent hem niet? Iedereen heeft wel eens over dit karakter gehoord. Misschien heb je een boek gelezen, of ben je naar een van de films geweest. Als een echte fan heb je beide gedaan. Zo ook ik. Ik heb alle boeken gelezen en alle films gezien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de films niet allemaal even goed vond. Ik vond de eerste drie films goed, de vierde daarentegen vond ik minder. Naar mijn mening was het actie gedeelte iets teveel uitgemeten in de film. Een klein deel van het verhaal werd enorm opgeblazen. Gelukkig herstelde dit opblazen van kleine stukjes verhaal in deze geweldige nieuwste film uit de reeks. Ik vond de film in één woord: GE-WEL-DIG!!
 
Het zevende en laatste boek is in twee delen geknipt. Toen ik dit hoorde was ik ervan overtuigd dat dit met geld te maken had. Even lekker een slaatje slaan uit het succes van de films. Nog even een laatste graantje meepikken voordat het doek voor Harry valt. Op zich kan ik dat wel begrijpen. Maar als echte fan was ik het er niet echt mee eens. 1 film per boek. Zo was het, en zo moest het blijven. Echter na het zien van deze film ben ik overtuigd van het tegendeel. Dit boek KON gewoon niet in één film. Dan zou óf een deel van het plot weggehaald moeten worden, óf de film zou gigantisch lang worden... Daarom vind ik het achteraf toch een goede keuze om de film op te splitsen. 
 
Dan over de film zelf.. Ik vond hem echt geweldig! Lekker veel spanning, maar toch bleef er (grotendeels) vastgehouden aan het verhaal uit het boek. Ik moet eerlijk bekennen dat het al een tijdje geleden is dat ik het boek heb gelezen, dus het kan zijn dat ik niet helemaal gelijk heb. Mocht dit het geval zijn.. laat het me weten in de comments!! Maar zoals ik me kan herinneren lopen het boek en de film redelijk gelijk. 
 
De film is spannend, ontroerend, gaaf, mooi, goed, leuk, maar vooral...harry potter. De film geeft precies de juiste harry potter-sfeer weer. En ik ben dan ook helemaal wel van deze film, wat jullie vast al door hadden. ;)
Ben jij fan van Harry Potter? Dan moet je deze film echt gaan kijken! 

Heb je nog nooit een boek of film gezien? Dan raad ik je aan dit eerst te doen. Kijk op zijn minste de voorgaande films, om het plot een beetje te kunnen begrijpen. Geloof me, als je naar deze film gaat zonder voorkennis omtrent het verhaal... dan zul je er niet zo denderend veel van begrijpen... 

Ik weet dat ik al een tijdje geen cijfers meer heb toegekend aan films.. maar deze krijgt van mij een 9. Waarom geen 10 zul je je dan afvragen.. Omdat ik hoop dat de laatste nog een tikkeltje beter is dan deze! 

De laatste film uit de serie. De film waarin de ontknoping plaatsvindt. De film waarna het hele Harry Potter verhaal, de magie en alles eromheen doet stoppen.. komt in juli 2011 in de bioscopen. Ik kan maar één ding zeggen: Ik kan niet wachten!


Laat me weten wat jij van de film vond! Vond jij hem net als ik goed, of vond je hem tegenvallen?


Hieronder de trailer van deze geweldige film!, enjoy it!
 



0 reacties:

Welkom

Heeee! Welkom op DailyLin. Dit is een blog waar iedere week drie artikelen online komen. Iedere dinsdag, donderdag en zondag kun je ze verwachten! Maar kom gerust eens vaker kijken, want zo nu en dan verschijnt er een extra artikel online.


Categorie

Follow Me

Labels

Persoonlijk (31) Tip (22) Beauty (18) Movie challenge (15) Actueel (13) Overig (13) Review (13) Book Challenge (9) Movie Corner (9) Shoplog (9) Nails (8) Youtube favorites (8) Tutorial (7) Nail art (6) DIY (4) Swatch (4) Phonographics (3) Tag (3) NOTD (2) Celebs (1) Gebeurtenis (1) Recept (1) Serie (1) Site (1) Spam je Blog (1)

Paviews