Winter beauty-tip: Purol zalf

De voorspellingen zijn dat het snel zal gaan sneeuwen. De temperaturen liggen al rondom het vriespunt. Kortom, de winter staat weer voor de deur. 

In deze tijd van het jaar heb ik altijd last van een droge huid. Droge handen, lippen, benen, etc. Natuurlijk is het belangrijk dat je goed blijft smeren met bodylotion en andere vochtinbrengende crèmes. Meestal helpt dit wel, maar van 1 ding blijf ik last houden. Dat zijn gebasten lippen. Vandaag geef ik jullie een kleine tip om dit tegen te kunnen gaan. Ik zeg maar 1 ding: Purol.

Ik fiets regelmatig, winter of geen winter. Maar met deze koude dagen heb ik dan last van droge lippen. Door de kou wordt het ademen door mijn neus pijnlijk. Ik weet niet of jullie dat ook hebben, maar ik kan gewoon niet door mijn neus ademen als het koud is. Op zich is dat geen groot probleem. Echter is er één klein minpuntje... mijn lippen drogen gigantisch uit daarvan.

Ik smeerde altijd lippenbalsem op voordat ik de deur uit ging. Maar ik merk dat dit slechts voor een gedeelte hielp. Snel was het beschermende laagje verdwenen en kreeg ik toch last van barstjes. Nu heb ik iets nieuws ontdekt.. Purol zalf ! Mijn wondermiddel in de winter! 

Smeer dit voordat je naar buiten gaat op en je hebt nergens last van. Je lippen worden niet koud, maar blijven aangenaam warm. Verder blijft dit ongeveer een uur zitten als je in de koude buitenlucht bent. Dat klinkt misschien kort, maar met andere lippenbalsems moet ik na ongeveer een kwartiertje opnieuw smeren... En misschien ligt het aan mij, maar ik vind Purol ook nog eens lekker ruiken.. een beetje apart, maar wel aangenaam. 

Purol zalf komt ik een blikje, net als Vaseline pocket size. Het is ideaal om in je tas te stoppen. Ik vind het blikje van Purol zalf wel een stukje fijner dan die van Vaseline. Purol zalf heeft een speciaal punt waarop je moet drukken, waardoor het blikje open ploept. Bij het blikje van Vaseline ben ik altijd een eeuwigheid aan het pielen om het te openen... Het blikje van Purol is ook een stukje groter. Zo zit er in Vaseline 20 gram aan product, bij Purol is dit 30 gram. Verder is Purol een stukje dikker qua substantie, wat ik zelf prettiger vind. 

Purol zalf kun je als lip therapy gebruiken, maar ook voor droge en schrale huid, ruwe plekken en kloofjes. En zelfs voor kleine wondjes en schrammetjes. 
Ik heb altijd een blikje Purol zalf in mijn tas. Niet alleen voor mijn lippen, maar ik smeer er ook mijn nagelriemen mee in. En met dit winterse weer ook mijn knokkels, want die drogen ook snel uit. 

Ik vind het een super fijn product! Zeker omdat het zo gemakkelijk is mee te nemen. En voor meerdere dingen bestemd is. Een goede aanrader wat mij betreft!

0 reacties:

Welkom

Heeee! Welkom op DailyLin. Dit is een blog waar iedere week drie artikelen online komen. Iedere dinsdag, donderdag en zondag kun je ze verwachten! Maar kom gerust eens vaker kijken, want zo nu en dan verschijnt er een extra artikel online.


Categorie

Follow Me

Labels

Persoonlijk (31) Tip (22) Beauty (18) Movie challenge (15) Actueel (13) Overig (13) Review (13) Book Challenge (9) Movie Corner (9) Shoplog (9) Nails (8) Youtube favorites (8) Tutorial (7) Nail art (6) DIY (4) Swatch (4) Phonographics (3) Tag (3) NOTD (2) Celebs (1) Gebeurtenis (1) Recept (1) Serie (1) Site (1) Spam je Blog (1)

Paviews