Zomer Carnaval met Belle Perez

Carnaval, een groots feest in het zuiden van het land. Ieder jaar in de winter verkleedt menig Nederlander zich, om vijf dagen helemaal los te kunnen gaan. Liters bier gaan er doorheen, de meest foute muziek wordt gedraaid en vijf dagen lang geeft niemand erom hoe hij of zij erbij loopt. Dit jaar was het echter in het dorp waar ik woon niet alleen afgelopen februari feest, zoals ieder jaar opnieuw, maar ook nu in de zomer hebben we dit gevierd en zijn we helemaal los gegaan. 

Afgelopen weekend, 17 en 17 juli, was het zomer carnaval. En niet zonder reden, de carnavals vereniging bestond 55 jaar. Nu is 55 jaar niet een spectaculair getal om te vieren zou je kunnen denken, maar in de carnaval-wereld is het getal 11 speciaal. En laat 5 maal 11 nu eens 55 opleveren! Tijd voor een groot feest dus!! 

Het jubileum begon met de gebruikelijke optocht door het dorp. Daarna de prijsuitreiking, gevolgd door een avondje feesten. De band Infinity begon de avond met een leuke show. Hits uit de jaren '70 en '80 kwamen voorbij. En het plein zong vrolijk mee. Later op de avond kwam de hoofdact een optreden geven. Niemand minder dan Belle Perez zou ons dorp wel eens even op zijn kop komen zetten. Zo gezegd, zo gedaan. Belle zong in het Spaans een aantal bekende hits van anderen, maar ze liet ook een aantal van haar eigen hits te gehoren brengen. Na een uurtje hield ze het voor gezien en kwam de band Infinity weer terug om de avond af te sluiten. Zij traden op tot een uur of 1, maar de avond was nog niet voorbij... De dj draaide gewoon nog een paar uurtjes door....

Dag twee van het jubileum stond in het teken van de familie. De hele dag waren er artiesten te zien die voor ieder wat wils hadden. En na weer een dag vol gekkigheid is het jubileum aan een eind gekomen. 

Normaal gesproken ben ik niet zo een carnavals liefhebber. Dat verkleden hoeft van mij niet zo... en die muziek... bleergh! Maar deze zomer carnaval vond ik daarentegen wel een groot succes! Ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen de zaterdag volop mee heb gedaan. Maar toch vond ik het erg gezellig! Zonder die rare kleding en muziek is het best leuk!! Ik vind het zeker voor herhaling vatbaar!!


(Ik heb op de flyer alle plaatsnamen etc. weggehaald ivm lichte privacy)

0 reacties:

Welkom

Heeee! Welkom op DailyLin. Dit is een blog waar iedere week drie artikelen online komen. Iedere dinsdag, donderdag en zondag kun je ze verwachten! Maar kom gerust eens vaker kijken, want zo nu en dan verschijnt er een extra artikel online.


Categorie

Follow Me

Labels

Persoonlijk (31) Tip (22) Beauty (18) Movie challenge (15) Actueel (13) Overig (13) Review (13) Book Challenge (9) Movie Corner (9) Shoplog (9) Nails (8) Youtube favorites (8) Tutorial (7) Nail art (6) DIY (4) Swatch (4) Phonographics (3) Tag (3) NOTD (2) Celebs (1) Gebeurtenis (1) Recept (1) Serie (1) Site (1) Spam je Blog (1)

Paviews