DIY: Smelly Candles; Part I



Kaarsen, ik ben er dol op, en dan met name geurkaarsen. Geurkaarsen geven net dat beetje extra sfeer in huis. Vooral in de winter ben ik er gek op. Waar ik ook gek op ben is zelf kaarsen maken. Maar geurkaarsen had ik nog nooit eerder geprobeerd. Vanochtend ben ik aan de slag gegaan en ik ga deze week alles laten zien van deze Do It Yourself. We beginnen vandaag met de spulletjes die ik heb gekocht om de kaarsen te kunnen maken, een kleine shoplog dus. Mét een zelfgemaakt filmpje deze keer... klik snel verder..



Een tijdje geleden kwam ik het filmpje hierboven tegen op Youtube. Nadat ik het filmpje had bekeken wilde ik zelf meteen aan de slag., maar jammer genoeg had ik niet alle spullen die nodig zijn in huis. Ik heb een tijdje rond gesurft op het internet, maar nergens kwam ik een goede webshop tegen die alle spullen aanbood, en dat ook nog voor een redelijke prijs. Uiteindelijk ben ik beland bij Oliebranders. Dit is een webshop die de meeste spullen die je nodig hebt aanbiedt. Zo hebben ze de Soy wax waarvan de kaars gemaakt wordt, verschillende soorten geurolie en een aantal leuke kleurstoffen. Helaas mistte ik nog de lontjes en die heb ik daarna gekocht bij Knutseltasjes. Ik heb zitten rekenen en rekenen, en uiteindelijk denk ik dat dit de goedkoopste optie is. Er zijn natuurlijk meerdere webshops die de producten aanbieden, soms zelfs tegen lagere prijzen als die ik betaald heb. Maar geen enkele webshop bood bijna alles aan, net als Oliebranders. Doordat je dan verschillende keren verzendkosten moet betalen kom je uiteindelijk op een hoger bedrag uit. Daarom heb ik toch voor deze combinatie gekozen.

Dit zijn de spullen die ik heb gekocht.
Bij Oliebranders:
- Soy Wax 2 kilogram.
- 5 geuren, in totaal 120 ml.
- 4 maal 5 gram kleurstof.
Inclusief verzendkosten was ik hiervoor ongeveer 50 euro kwijt. 

Bij Knutseltasje bestelde ik:
- 50 lonten van 10 cm. hoog. 
- 5 gram kleurstof.
Voor deze producten betaalde ik €10, 75.

Verder heb ik bij Action een aantal glaasjes gekocht om de kaarsen in te maken. De glaasjes kosten allemaal €0,49 per stuk.

Deze foto is een klein voorproefje van de foto-tutorial die donderdag online komt.

Ik heb een kort filmpje opgenomen waarin ik de producten laat zien. Je kunt zien welke kleuren ik heb gekozen en welke geuren. 







(Dit is het eerste filmpje dat ik heb gemaakt. Let dus nog niet zo op de kwaliteit... ik ga in het vervolg beter mijn best doen, maar ik heb last minute bedacht dat dit misschien wel leuk zou zijn... Laat even weten wat je ervan vindt, en wat je denkt dat beter kan! Tips en tricks zijn altijd welkom!!)

Dit waren alle dingen die ik heb aangeschaft voor het maken van geurkaarsen.
Donderdag ga ik laten zien hoe ik de kaarsen zelf heb gemaakt.
See you thursday

Q: Heb jij zelf wel eens (geur-)kaarsen gemaakt?




Welkom

Heeee! Welkom op DailyLin. Dit is een blog waar iedere week drie artikelen online komen. Iedere dinsdag, donderdag en zondag kun je ze verwachten! Maar kom gerust eens vaker kijken, want zo nu en dan verschijnt er een extra artikel online.


Categorie

Follow Me

Labels

Persoonlijk (31) Tip (22) Beauty (18) Movie challenge (15) Actueel (13) Overig (13) Review (13) Book Challenge (9) Movie Corner (9) Shoplog (9) Nails (8) Youtube favorites (8) Tutorial (7) Nail art (6) DIY (4) Swatch (4) Phonographics (3) Tag (3) NOTD (2) Celebs (1) Gebeurtenis (1) Recept (1) Serie (1) Site (1) Spam je Blog (1)

Paviews