2012 new year, new beginning


Het jaar tweeduizendtwaalf staat voor de deur. Een jaar waarin ik het allemaal net wat even ander wil gaan doen dan voorheen. Een jaar waarin ik het blog actief wil gaan maken. En een jaar waarin ik het blog ook daadwerkelijk actief wil houden. Met dit laatste heb ik in 2011 nogal wat moeite gehad. En om er in 2012 wel vol voor te kunnen gaan ben ik voor mezelf nagegaan waarom ik geen energie meer kon maken om artikelen te schrijven. 

De grootse factor was het schrijven van de artikelen. Ik probeerde elke keer redelijk "lange" stukken te schrijven met foto's, plaatjes, video's of wat dan ook. De teksten probeerde ik zo lekker mogelijk te laten lopen, zodat het fijn zou lezen. Het schrijven van zulke stukken kost me gewoonweg te veel tijd en deze tijd heb ik er niet voor over. Ik heb daarom besloten om het schrijven iets minder serieus te gaan nemen. Nu moet je niet denken dat het me allemaal niet meer kan schelen wat ik schrijf, hoe ik schrijf, welke spelling ik wel of niet aan mijn laars lap, en ga zo maar door. Ik ga natuurlijk wel gewoon op spelling, taalgebruik etc. letten, maar ik ga niet meer overdreven proberen "goede" teksten te schrijven. Een "goede" tekst is namelijk een relatief begrip. En wat voor mij een goede tekst kan zijn, is voor jou misschien een slechte tekst. Andersom kan het ook het geval zijn, misschien vind ik een tekst wel helemaal niet lekker lopen, maar vind jij het een hele fijne tekst. Voorheen probeerde ik teksten te schrijven die voor iedereen fijn leesbaar zouden zijn, die door iedereen als "goed" bestempeld zou worden. Ik wilde voor mezelf de artikelen zo perfect mogelijk maken. Maar ik besef nu dat ik het hierdoor voor mezelf alleen maar moeilijk heb gemaakt. Ik denk dat ik dit perfectionistische tikje moet gaan loslaten. Ik vind het schrijven namelijk niet meer leuk op deze manier. En deze blog moet wel leuk blijven voor mezelf, het moet een hobby zijn, ik moet het leuk vinden om ervoor te werken. 

Om de druk er een beetje af te halen ga ik me ook niet meer specifiek richten op bepaalde onderwerpen. Ik ga vanaf nu artikelen plaatsen over alles wat me bezig houdt. En daarbij kan het ook voorkomen dat ik een blogpost maak met daarin bijna alleen maar foto's, of alleen een filmpje wat ik op het wereld wijde web tegenkomen gewoon even met je wil delen.

Ik wil de planning die ik voorheen had wel nog steeds aan blijven houden. Iedere dinsdag, donderdag en zondag kun je een post online verwachten. Maar zoals ik al aangaf kunnen het lange, korte, interessante, onzinnige, (en ga zo maar door), artikelen zijn. Ik ga niet meer mijn best doen om goede, informatieve en interessante stukken te schrijven. Ik ga gewoon doen waar ik zin in heb, en wat ik leuk vind. 

Dingen die je kunt verwachten zijn onder andere DIY, movie reviews, persoonlijke dingen die ik heb meegemaakt, tips, tricks en nog veel meer. Gewoon dingetjes die mij in het dagelijkse leven bezighouden. 

Bij deze hoop ik dat ik je zo goed als ik kan heb uitgelegd wat ik het komende jaar wil gaan doen met dit blog. Voor nu wens ik jullie allemaal een fijne jaarwisseling toe, en natuurlijk een héél gelukkig, gezond en voorspoedig 2012.

Ik spreek jullie snel :) 
xoxo Linda

3 reacties:

Danice zei

Ben benieuwd of je je perfectionistische trekjes kan laten varen, ik vind het in ieder geval lastig.

Fijne jaarwisseling ook!

Linda zei

Bedankt! Ik ga mijn best doen! :)

lindavalk zei

Bedankt! Ik ga mijn best doen :)

Welkom

Heeee! Welkom op DailyLin. Dit is een blog waar iedere week drie artikelen online komen. Iedere dinsdag, donderdag en zondag kun je ze verwachten! Maar kom gerust eens vaker kijken, want zo nu en dan verschijnt er een extra artikel online.


Categorie

Follow Me

Labels

Persoonlijk (31) Tip (22) Beauty (18) Movie challenge (15) Actueel (13) Overig (13) Review (13) Book Challenge (9) Movie Corner (9) Shoplog (9) Nails (8) Youtube favorites (8) Tutorial (7) Nail art (6) DIY (4) Swatch (4) Phonographics (3) Tag (3) NOTD (2) Celebs (1) Gebeurtenis (1) Recept (1) Serie (1) Site (1) Spam je Blog (1)

Paviews